Hírek
A világhálón is aktívak: Kazincbarcikai Ördögök |
2019. 10. 30. |
Több hazai egyesület is igen aktív a közösségi médiában, az egyik legjobb példa a Kazincbarcikai Ördögök gárdája. A borsodiak egyik tartalomfeleősét, Karácsony Pétert kérdeztük a feladatokról és eredményekről.
- Munkádból kifolyólag is több időt töltesz a közösségi médiában. Mégis milyen pluszt ad neked az, hogy te is kezeled csapatod felületeit?
- Igen, social media menedzserként számos oldalt kezelek, többek között a saját profiljainkat, a Kazincbarcikai Ördögöket. Kezdetben egy hobbi volt, hogy a csapat közösségi jelenlétét megnöveljük, mára viszont akár csak ügyfeleimnél, tudatosan építjük a jelenlétet és törekszünk a folyamatos aktivitásra. A legnagyobb plusz, az a teljes szabadkezűség és a lehetőség, hogy saját belátásom szerint alakíthatom a tartalmakat. Ebből tapasztalatot lehet meríteni a hétköznapi munkáimra is, ahol üzleti keretek között legtöbbször megvannak a kijelölt irányvonalak és jóval nagyobb a felelősség is. Mindezek mellett pedig jó érzés, hogy a csapatunk népszerűségét ezáltal is lehetőségem nyílik növelni.
- Mit gondolsz, mely felületeket lenne érdemes ma a hazai floorball egyesületeknek használni?
- Egyértelműen a Facebook, Instagram páros az, ahol a legtöbb érdeklődőt el lehet érni. A fiatalok és idősebbek is folyton pörgetik a hírfolyamot, így tökéletes felület szerintem a floorball számára is, hogy folyamatosan jelen legyen az érdeklődők hétköznapjaiban. Nem mellesleg pedig ingyenes platformokról beszélünk, így nagy költségbefektetést sem igényelnek. Videók területén a YouTube is szerepet kaphat a Facebook mellett, ha valakinek affinitása van a mérkőzések közvetítésére, vagy videók feltöltésére. Az én véleményem, hogy ezt a 2-3 platformot részesítsék azok előnyben, akik a közösségi médiára szeretnék vinni a csapat kommunikációját vagy marketingjét. Mindezeken felül pedig egy saját weboldal is segítségére lehet a csapat kommunikációjának, ám ennek az elkészítése több tudást, illetve pénzbefektetést igényel.
- Milyen tanácsokat adnál azoknak, akik most akarnak nekifogni a komolyabb közösségi médiás jelenlétben?
- Kezdjenek bele bátran! Használják ki a platformok adta lehetőségeket, és engedjék szabadjára a kreativitásukat. Akik eddig nem voltak jelen, azok igazából csak pozitív irányba indulhatnak el ezen a téren. A bátorításon felül szeretnék kézzel fogható tanácsokat is adni:
- Mindenképpen Facebook oldalt és ne profilt készítsenek a csapatuknak.
- Instagamon használják a „business” funkciót és kössék össze a Facebook oldalukkal.
- Használják a napi sztorik lehetőségeit bátran!
- Készítsenek képeket és videókat, hogy folyamatosan tartalmat közölhessenek a követőkkel.
- Merjék fel a lehetőségeiket, és gyártsanak sok-sok tartalmat.
- Fedezzék fel a platformokat akár a használatuk során, akár szakmai cikkek segítségével.
- Az időzítések segítenek, hogy akkor is aktívak tudjunk maradni, amikor nem vagyunk gép vagy telefon közelében. Ehhez ajánlom a Facebook ingyenes tartalomgyártó funkcióját, a Creator Studio-t. Itt Facebook és Instagram oldalakra is időzíthetünk, illetve posztolhatunk számítógépről.
- Véleményed szerint hány ember szükséges egy jobb jelenléthez? Van szükség bármilyen előképzettségre, vagy könnyedén bele lehet rázódni a feladatokba?
- Természetesen minél többen tudnak foglalkozni a közösségi jelenléttel, annál több tartalmat és ötletet lehet megvalósítani. Szerintem ha két ember már össze tud dolgozni ezen a téren, akkor bizony szép eredményeket lehet elérni. Persze minél nagyobb tervek vannak, gondolok itt például az élő közvetítésekre, annál nagyobb erőforrásra lesz szükség a megvalósításhoz.
Előképzettség nem kell ahhoz, hogy elkezdjenek a közösségi médiájukon dolgozni a csapatok. A fejlődéshez viszont már egyéb készségek elsajátítása szükséges lesz. A képszerkesztés, videóvágás és a kreatív szövegek megírása szerintem a szentháromság ezen a téren, ami a fejlődéshez vezethet. Persze az alapvető kreativitás és tenni akarás is szükséges, de eszközök híján nehéz lesz az ötletek megvalósítása. Az internet korában viszont semmit sem lehetetlen megtanulni, így ezen készségek elsajátítása csak akarás kérdése, illetve munka közben is „rá lehet érezni az ízére” a szerkesztőprogramoknak.
- Instagram oldalatok rendelkezik a legtöbb követővel a magyar floorballos közegben. Mennyi munka van mindezek mögött és mennyire nehéz aktívnak tartani a közösséget?
- Az Instagramon jelenleg sokkal jobb organikus eléréssel tudunk dolgozni, mint Facebookon. Ezáltal könnyebb érdeklődőket, követőket generálni a csapatunk számára. Azt fontos leszögezni, hogy jelenleg teljesen organikus módon próbálunk növekedni, fizetett hirdetéseink csak elvétve, csekély összeggel fordulnak elő, tehát a növekedés üteme is lassabb. Ettől semelyik csapatnak nem kell megijednie, a folyamatos tartalomgyártás a kulcsa annak, hogy organikusan is tudjanak növekedni. A munka oroszlánrésze is ez, hiszen a megfelelő kreatív tartalom előállítása időigényes. Persze az idő előre haladtával, és az előzetesen felállított tervek segítségével ebbe is bele lehet jönni könnyedén.
Az aktivitás fenntartása először ijesztőnek és elrettentőnek tűnhet, ám ebben segít az előzetesen összeállított terv. Ajánlom, hogy mindenki gondolja át, és írja össze, hogy miket szeretne megjeleníteni a csatornáin, és dolgozzon előre ennek mentén. Heti szinten 2-3 poszt már egyszerűen összeállítható egy ilyen terv segítségével, melyekből előre is le lehet gyártani számos tartalmat.
- Érkezett-e hozzátok pozitív visszajelzés, ami a közösségi médiás jelenlétnek is köszönhető? Sikerült-e újabb embereket a lelátóra vonzanotok, esetleg bővíteni az utánpótlást?
- Szerencsére igennel tudok válaszolni mindkét kérdésre. A posztok és események hatására is sikerült már kicsábítani nézőket, szurkolókat a pálya szélére, és mára már mondhatni, hogy egy 30-40 fős átlagnézőszámmal számolhatunk az OB1-es mérkőzéseinken, ami szerintem a korábbiakhoz képest igen szép szám. Az eseményinkre is egyre többen jeleznek vissza, így több embert érünk el a floorballal. Utánpótlás edzéseinkre is számos érdeklődés, jelentkezés volt már Facebookon, illetve sokszor könnyebb itt tartani a szülőkkel is a kapcsolatot üzenetváltás keretein belül. Érdekesség, hogy egyik televíziós szereplésünkkor is Messengeren keresztül kerestek fel minket, hogy egyeztessenek a részeltekről a csapattal.
- Valamennyi hazai mérkőzésetekről készítetek facebook eseményt is. Miért tartod ezt fontosnak és miért javasolnád ezt a többi hazai csapatnak is?
- Igen, az utóbbi 2-3 évben már minden Kazincbarcikán rendezett mérkőzésünkről készítünk eseményt is. Erre bíztatom egyébként az összes csapatot, hiszen ez egy újabb ingyenes eszköz a mérkőzések promótálásához. Ha már minden csapattag meghív 20-30 potenciális érdeklődőt, akkor könnyen lehet egy 5-600 fős meghívott vendéglista is egy-egy eseményen. Ezen felül pedig, ha valaki visszajelez a rendezvényünkre akkor automatikusan meghívhatjuk a következő mérkőzésre is, illetve értesítést is kap a telefonjára a meccs kezdete előtt 1 órával, így újabb esély nyílik arra, hogy a nézőszámot növelhessük. Ha szakmai szempontból nézzük, akkor a Facebook algoritmus is szereti, ha közösségi élményt szeretnénk nyújtani a felhasználóknak, ezáltal például a javasolt eseményeknél is megjelenhetünk teljes mértékben díjmentesen, és az oldalunk is jobb, értékesebb lehet a Facebook szemében.
- Mivel buzdítanád másokat nagyobb közösségi médiás jelenlétre? Van esetleg olyan előny, amelyet még kiemelnél?
- A sportág ismertségének növelésére egy kiváló lehetőség és eszköz a közösségi média. Szerintem jelen esetben az a legfontosabb, hogy minél nagyobb aktivitással és minél nagyobb számban legyenek jelen a magyar csapatok a platformokon, ezáltal lehetőséget tudunk adni mind a leendő játékosoknak, mind pedig a kilátogató szurkolóknak arra, hogy felfedezzék a csapatunkat. Plusz előnyként tekintek rá, hogy az egyesületek meg tudják osztani azt a közösségi élményt is, amit egy csapatjáték nyújt. Kedvet lehet csinálni a sporthoz már csak azzal, ha egy idegenbeli túra folyamán bemutatjuk a csapatbusz hangulatát, a győzelem utáni örömöt vagy akár a csapatépítő programokat, edzéseinket.
- Foglalkozzunk kicsit a sportal is: vasárnap az IFL-es SZPK-DESEF Komárom látogat hozzátok. Készültök-e valami különlegességgel a mérkőzésre és mit vársz ettől a hatvan perctől?
- Igen, vasárnap egy elég kemény dióba vágjuk a fejszénket. Egyértelmű, hogy a Magyar Kupa címvédője az esélyes ezen a találkozón, de azon leszünk, hogy minél jobban megnehezítsük a dolgukat. Különlegessége a mérkőzésnek talán az lehet, hogy nem csak a megszokott OB1-es gárda szerepelhet a mérkőzésen, hanem az OB2-ben indított csapatunkból is kipróbálhatják magukat játékosok, így remélhetőleg egy igazán hosszú cserepaddal vágunk majd neki a találkozónak. A lényeg számunkra, hogy minél többet tudjunk együtt játszani, és minél jobban összeérjen a csapat az OB1 folytatására, hiszen lesznek még igazán fontos mérkőzéseink a szezon során.
A szombati mérkőzés facebook eseménye: https://www.facebook.com/events/1418027658362650/
A Kazincbarcikai Ördögök Facebook oldala: https://www.facebook.com/ordogokfloorball/
A Kazincbarcikai Ördögök Instagram felülete: https://www.instagram.com/ordogokfloorball/